1396-07-07 20:03
997
0
44701
گزارشی از حادثه تلخ دانش آموزی در گلستان؛

دانش آموز آسیب دیده همچنان در کماست/ ایمن سازی مدارس باید پیش از آغاز سال تحصیلی جدید انجام می شد

مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه با بیان اینکه دانش آموز کلاس اول دبستان ابن سینا روستای قپان در اثر تصادف همچنان در کماست گفت: 5 مدرسه مراوه تپه نیازمند ایمن سازی جاده و نصب علایم هشدار دهنده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ چندی پیش خبری مبنی بر تصادف دانش آموز شهرستان مراه تپه توسط سایت خبری راه اترک منتشر شد.

 "رسول دودی زاده " دانش آموز کلاس اول دبستان ابن سینا روستای قپان در اثر تصادف به کما رفت.

"حضرت قلی حاجی دوجی" مدیر آموزش و پرورش مراوه  تپه در خصوص آخرین وضعیت این دانش آموز به خبرنگار کلاس بیست؛ گفت: این دانش آموز در بخش  icu بیمارستان حضرت رسول (ص) گنبد کاووس بستری و در کما است و از مردم می خواهیم برای  این کودک دعا کنند.

وی افزود: این حادثه زمانی رخ داد که دانش آموزا برای سوار شدن  زودتر به خودرو سرویس مدرسه منتظر دور زن ماشین نشد .

مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه در پاسخ به این که چرا در جلوی این مدرسه تابلو نصب و یا خطکشی وجود ندارد، افزود: در آخرین جلسه شورای آموزش و پررش شهرستان که با حضور فرماندار و نمایندگان ادارت برگزار شده بود مصوب شد برای آغاز سال تحصیلی مدارس حاشیه جاده به تعداد 5 مدرسه ایمن سازی شود.

وی ادامه داد: حدود 600 دانش آموز در پنج مدرسه حاشیه جاده های شهرستان مراوه تپه تحصیل می کند و نیازمند ایمن سازی جاده های عبوری هستند."قاسم دبوری" رئیس اداره راه سازی شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ درباره این حادثه تلخ، گفت: اطلاعی از این حادثه ندارم.

وی افزود: روستای قاپان از نظر سیاسی  در تقسیمات به مراوه تپه  و از نظر نگهداری به راهداری شهرستان کلاله مربوط است.

رئیس اداره راه سازی شهرستان کلاله در پاسخ به این سوال که چرا ایمن سازی جاده ها در این مدارس  انجام نشده است، افزود:  درخواستی ازسوی آموزش و پرورش شهرستان برای نصب تابلو و یا کشیدن خط کشی  برای ما ارسال نشده است.

وی بدون اشاره به خدمات بیشتر ارگان ها، افزود: ما به صورت روتین  فعالیت های خود را در شهرها و روستاها انجام می دهیم و هر دستگاهی که خدمات ویژه ای بخواهد باید درخواست خود را به این اداره ارسال کند .

روستای قپان ازجمله روستاهای طرح کوچ شهرستان است که اردیبهشت امسال  کد روستا  اخذ کرده و در انتخابات نیز شورای اسلامی خود را تشکیل داده است .

مدرسه ابن سینا این روستا در حاشیه جاده مراوه تپه به کلاله  برای سال تحصیلی جدید بازگشایی شد.

به گزارش کلاس بیست؛ نصب علائم هشداردهنده، خط‌کشی عرضی، نصب سرعت‌گیر، بازتاب‌های چشم گربه‌ای و چراغ چشمک‌زن  از جمله موارد ضروری است که باید در کنار مدارس حاشیه جاده ها انجام شود تا تنها دغدغه خانواده ها و مسئولان، تحصیل و پیشرفت علمی دانش آموزان باشد و این مستلزم نگاه ویژه مسئولان به این موضوع و انجام وظایف سازمانی خود است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.